Svet24.si – Od alergij do neplodnosti

Svet24.si – Od alergij do neplodnosti

Vitamin, ki je pravzaprav hormon.

Profimedia

Kronična utrujenost je pogost znak pomanjkanja vitamina D.

Dolgo časa je vitamin D veljal za pomembnega le za zdrave in močne kosti, zato so ga predpisovali predvsem dojenčkom za preprečevanje ali zdravljenje rahitisa. Toda v zadnjem desetletju je naraščalo število znanstvenih raziskav, ki ugotavljajo, da ima pomanjkljivost daljnosežne posledice. Številne znanstvene raziskave so razkrile, da pomanjkanje vitamina D povzroča vrsto zdravstvenih težav in bolezni, ki običajno niso povezane s tem sončnim vitaminom – od alergij, anemije in kronične utrujenosti do neplodnosti oz. bolezni srca in imunske bolezni. Pogosti simptomi pomanjkanja vključujejo na primer bolečine v kosteh in mišicah, ki jih pogosto napačno diagnosticiramo kot fibromialgijo, sindrom kronične utrujenosti in celo depresijo. Drugi znaki, ki lahko kažejo na pomanjkanje vitamina D, so pogoste okužbe dihal in astma, imunske bolezni, ekcem in luskavica, slabokrvnost, napihnjenost in prebavne težave, celo zobna gniloba (votline) in parodontalno bolezen, če jih naštejemo le nekaj.

Med 10. in 15. uro.

Ko govorimo o vitaminu D, pravzaprav mislimo na obliko D3 (kolekalciferol), ki se po izpostavljanju soncu tvori kot prohormon v koži živih bitij (ljudi in živali) in se nato pretvori v obliko hormona močan. Če želite dobiti zdravo zalogo vitamina D, morate obraz, roke in druge dele kože (najbolje trebuh in noge) izpostaviti soncu vsaj nekajkrat na teden med 10. in 15. uro. h brez zaščitnih krem, ker te preprečujejo sintezo vitamina D. Sunčanje zgodaj zjutraj ali pozno popoldne, ko je sicer bolj prijetno, je skoraj neuporabno, ker je tvorba vitamina D zahteva čim več sončnih žarkov pod pravim kotom.

Zmerno in previdno

Za zdravje je nekaj sončenja pod najmočnejšim soncem vedno koristno, vendar ne pretiravajte in po vsaj desetih minutah nanesite zaščitno kremo ali se umaknite v senco. S pravim sončenjem lahko v enem dnevu ustvarimo deset tisoč enot vitamina D in tako zagotovimo zadostno zalogo za zimske dni brez sonca. Odvečni vitamin D se pretvori v neaktivno obliko in shrani v telesu, da na dan brez sonca napolni zaloge. Če smo preveč izpostavljeni soncu, se sinteza vitamina D ustavi, zato predoziranje vitamina D med sončenjem ni možno.

Lara

Related Posts

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Read also x