Pomanjkanje spanja je ena največjih težav današnjega sveta

Medtem ko se soočamo z vse večjim stresom in tesnobo zaradi osamljenosti, finančnih težav ali nenehnega spreminjanja življenjskih navad, spanje postaja pomemben dejavnik kakovosti življenja. Hrvaški psiholog dr. sc. Igor Mikloušić je poudaril, da lahko negotovost glede družbenih posledic pandemije koronavirusa v povezavi z gospodarstvom, izobraževanjem, zaposlovanjem in vsakdanjim življenjem povzroči frustracije in celo vrsto drugih negativnih čustev. Opozoril je tudi na pomen spanja za dobro počutje.

»Spanje je ključno za ohranjanje fizičnega zdravja in duševnega počutja. Kvaliteten spanec pomaga telesu in predvsem možganom, da si opomore in se pripravi na naslednji dan. Pomanjkanje spanja je torej ena največjih težav današnjega sveta. Poveča tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja, težave s prekomerno telesno težo in lahko resno poslabša duševno stanje. Negativno vpliva na sposobnost reševanja problemov in odločanja. Za izvajanje nalog in več napak potrebujemo več časa. Pomanjkanje spanja otežuje nadzor nad čustvi, vedenjem in zmanjšuje sposobnost obvladovanja stresa. Poleg dolžine je pomembna tudi kakovost spanja. Telo ima notranjo uro, ki uravnava cikel spanja in budnosti ter določa čas, kdaj morate zaspati in kdaj se morate zbuditi, da bo telo kar najbolje izkoristilo spanec. “ pravi Igor Mikloušić.

Kaj je vzrok za pomanjkanje spanja?

Igor Mikloušić poudarja pomen prepletanja spanja in stresa. Stres vpliva na kakovost spanja, kakovost spanja pa pomaga obvladovati stres. Na srečo si lahko pomagamo.

»Za začetek se moramo izogibati pitju kave, alkohola in kajenju cigaret. Tudi intenzivna telesna aktivnost ni priporočljiva, saj lahko vpliva tudi na kakovost spanja. Če je le mogoče, se tudi čez vikend držimo rednega urnika, da notranja ura deluje optimalno. Izogibajmo se zaslonom pametnega telefona, računalnika ali televizorja in poskrbimo, da spimo v temi in tišini. Svetloba uravnava notranjo telesno uro, vpliva na cikle spanja in budnosti. Prekomerna izpostavljenost vpliva na izločanje hormona melanina, znanega tudi kot hormon spanja, ki telesu sporoča, da še ni čas za počitek. Priporočljivo je tudi spremljati, kdaj gremo spat, kdaj se zbudimo in kako se počutimo, da najdemo najboljši možni urnik, “ zaključuje Igor Mikloušić.

READ  Xbox Series X bo morda izšel že 5. novembra »HOP-ji

Nedavna študija, ki jo je za Huawei izvedla vodilna agencija za tržne raziskave Ipsos, je pokazala, da je veliko Evropejcev nezadovoljnih s kakovostjo spanja in da trpijo zaradi motenj spanja. Delež tistih, ki so popolnoma prepričani, da lahko nove aplikacije ali naprave izboljšajo kakovost njihovega življenja, ostaja precej omejen med 3% (Madžari) in 8% (Grčija in Turčija). Podoben delež popolnoma prepričanih opažamo tudi pri vprašanjih, ali lahko nove aplikacije izboljšajo kakovost življenja (5-11%), izboljšajo kakovost spanja (1-8%) in zmanjšajo raven stresa (3-9%). Je pa bolj zmernih navdušencev nad novimi tehnologijami, Finci in Turki so pred bolj dvomljivimi Avstrijci in Madžari, kar nedvomno kaže, da se bodo morali pri teh nalogah izkazati proizvajalci naprav in razvijalci aplikacij.

Pametna ura lahko pomaga izboljšati spanec

Hitri tempo sodobnega življenja zahteva, da si vzamete dovolj časa za počitek. Skrb za spanje bi zato morala biti prednostna naloga, pametna ura Huawei pa vam lahko pomaga z nasveti za izboljšanje spanja. Oglejte si GT 2 Pro in vgrajeno tehnologijo TruSleep 2.0. Ura vam bo pomagala tudi zjutraj, saj vas nežno zbudi, da začnete nov dan z nasmehom na podlagi naprednega sledenja spanja in funkcije budilke.

Huaweiu je iz uro Oglejte si GT 2 Pro uspelo znatno izboljšati zmogljivosti za spremljanje zdravja. Hura Oglejte si GT 2 Pro podpira neprekinjeno 24-urno snemanje, spremljanje srčnega utripa med počitkom, profesionalno spremlja kakovost spanja, meri raven stresa in zaznava raven kisika v krvi (SpO2).

Huawei je hkrati s pametno uro Oglejte si GT 2 Pro predstavil tudi model Huawei Watch Fit. Vgrajeno ima tudi tehnologijo sledenja spanja in zdravja, odlikujejo pa ga majhne dimenzije in teža. Pametna ura Huawei Watch GT 2 Pro je na voljo v športni nočni črni in klasični megleno sivi barvi po priporočeni maloprodajni ceni 329 €. Huawei Watch Fit in po priporočeni maloprodajni ceni 119 € s trakom v grafitno črni, sakura roza ali mint zeleni barvi.

READ  Sony MHC-V83D in MHC-V73D - IT, oblak, računalniške novice in informacijska tehnologija - Sony MHC-V83D in MHC-V73D - Si21

Maja Irena

„Oddaný televízny odborník. Profesionálny vedec popkultúry. Študent. Cestovný špecialista. Webový fanatik.“

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Previous Post V ZDA je rast okužb in smrtnih primerov zaradi novega koronavirusa strma
Next Post Leta 2013 Hamilton ni mogel vedeti, kaj ga še čaka